fbpx

HALV pris på alle bestselgerne nå! Fri frakt over 500kr.

Gratulerer!

Du har meldt deg inn i den vegetariske entusiastklubben.

Vilkår for bruk

INNLEDNING Dette kjøpet er regulert av de nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Forbrukerkjøp over internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven og ehandelsloven, og disse lovene gir forbrukeren ufravikelige rettigheter. Lovene er tilgjengelig på www.lovdata.no. Vilkårene i denne avtalen skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen.2. PARTENE Selger er Entusiast AS , Risengbakken 8, 3413 Lier, [email protected], 90814495 og betegnes i det følgende som selger/selgeren.Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.3. PRIS OG BETALING Den oppgitte prisen for varen og tjenester er den totale prisen kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter, frakt og tilleggskostnader. Ytterligere kostnader som selger før kjøpet ikke har informert om, skal kjøper ikke bære.Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.4. AVTALEINNGÅELSE OG LEVERING Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren.Levering er skjedd når kjøperen, eller hans representant, har overtatt tingen.8. ANGRERETT Varen er unntatt angrerettloven ved paragraf 17.3 “Digitalt innhold som ikke leveres på fysisk medium”.9. FORSINKELSE, MANGEL PÅ VAREN OG MANGLENDE LEVERING Dersom selgeren ikke leverer varen eller leverer den for sent i henhold til avtalen mellom partene, eller varen er mangelfull og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpslovens kapittel 5 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen og/eller kreve erstatning fra selgeren.Ved krav om misligholdsbeføyelser bør meldingen av bevishensyn være skriftlig (for eksempel e-post).13. PERSONOPPLYSNINGER Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er selger. Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selger, i tråd med personopplysningsloven, kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Kjøperens personopplysninger vil kun bli utlevert til andre hvis det er nødvendig for at selger skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle14. KONFLIKTLØSNING Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: https://ec.europa.eu/odr.

Ok, skjønner det

Personvernerklæring

1. KONTAKTINFORMASJON TIL ENTUSIAST AS Entusiast AS er behandlingsansvarlig for håndtering av dine personopplysninger. Har du spørsmål om behandlingen eller ønsker å komme i kontakt med oss for å utøve dine rettigheter, finner du kontaktinformasjonen vår nedenfor:Entusiast ASRisengbakken 83413 Lier, NorgeOrganisasjonsnummer: 925986630Epost: [email protected]. SENTRALE BEGREPER Personopplysninger er informasjon som alene eller sammen med andre opplysninger kan brukes til å identifisere, lokalisere eller kontakte en person. Eksempler på personopplysninger er navn, telefonnummer og IP-adresse.Behandling av personopplysninger innebærer alle former for håndtering av personopplysninger som: innsamling, analyse, registrering og lagring.Behandlingsansvarlig er den som bestemmer formålet med behandlingen av personopplysninger og hvilke opplysninger som anmodes. Det er behandlingsansvarlig som er ansvarlig for at håndteringen av dine personopplysninger skjer ut i fra den gjeldende personopplysningsloven.3. ENTUSIAST AS ER BEHANDLINGSANSVARLIG Entusiast AS er behandlingsansvarlig for håndteringen av dine personopplysninger.4. HVA SLAGS INFORMASJON ER DET VI SAMLER INN? Når du registrerer deg via et skjema eller bestiller et digitalt hefter, kan du bli bedt om å gi fra deg informasjon. Avhengig av situasjonen kan vi muligens be om følgende personopplysninger:Navn Adresse E-postadresse Telefonnummer Hvilken virksomhet du jobber for Betalingsinformasjon: Betaling med Vipps blir gjort gjennom mobilnummer og verifisering av mobilbank ID.5. PARAGRAF 6F SOM ALTERNATIV TIL VALGT SAMTYKKE VIA NETTSIDE. SAMTYKKE KAN TREKKES. Vi tar utgangspunkt i legitimt samtykke utifra Paragraf 6f i personvernloven. Hvis du har inngått et kundeforhold med oss tidligere, eller du er en ny kunde vil dette være en legitim grunn til å sende deg informasjon. Dette sidestilles med et samtykke i henhold til markedsføringsloven slik loven har vært i Norge i mange år. Du kan når som helst trekke dette samtykket om at vi skal behandle dine personopplysninger. Trekker du tilbake samtykket, vil vi ta bort de opplysningene vi har om deg. Merk at sletting av informasjonen hos oss kan påvirke leveransen av informasjon innenfor rammen for kunderelasjonen, samt påvirke pågående dialoger6. INFORMASJON FRA ANDRE KILDER Når du samtykker til at vi behandler dine personopplysninger godkjenner du også at vi kan registrere andre opplysninger om deg som du har gitt oss ved en tidligere anledning. Basert på offentlig tilgjengelig informasjon kan vi også supplere dine registrerte opplysninger med bransje og ytterligere kontaktinformasjon. Hvis du er kunde hos oss kan vi også tilføye ytterligere kontaktinformasjon til dine opplysninger, som du har registrert hos oss via f.eks. telefon til kundeservice. Opplysninger som er nødvendige for de tjenester du skal bruke vil også bli lagret.7. FORMÅLET MED BEHANDLINGEN AV PERSONOPPLYSNINGENE Informasjonen som du gir fra deg brukes til følgende formål:Salg- og markedsføringsaktiviteter i form av direkte e-post eller telefonkontakt Kundebehandling og informasjon om våre produkter For å få statistikk og opplysninger om brukeratferd for å forbedre både hjemmesiden og selve brukeropplevelsen Slik at vi kan gi deg en mer personlig opplevelse og levere produkter og annet innhold som interesserer deg Vi ber om dine personopplysninger for å:Svare på forespørsler Sende ønsket materiale, eller på andre måter kunne oppfylle våre forpliktelser mot at du sender inn dine opplysninger Opprette og opprettholde en salgsdialog Sende informasjon som kan være av interesse for deg Legge deg til i e-post-liste for nyheter og annet innhold som du selv har valgt å motta 8. SAMTYKKE TIL E-POSTKORRESPONDANSE Når du samtykker til at vi behandler dine personopplysninger i overensstemmelse med de overnevnte formål, samtykker du til følgende:Vi behandler dine personopplysninger i henhold til denne personvernerklæringen Vi kan sende deg direkte markedsføring via e-post om våre produkter Vi kan kontakte deg via e-post eller telefon Abonnering på nyhetsbrev via epost du selv har valgt å motta. Du kan takke nei til ytterligere e-poster ved å følge linken som befinner seg nederst i våre e-poster, eller ved å kontakte oss direkte. 9. HVOR LENGE LAGRES OPPLYSNINGENE? Vi behandler personopplysningene bare så lenge det tar å oppfylle hensikten med deres innsamling, deretter sletter vi informasjonen.Har du en aktiv dialog med oss tar vi vare på opplysningene dine i 2 år fra den siste kontakten; deretter fjerner vi opplysningene vi har om deg. En aktiv dialog defineres som at du har registrert en brukerprofil, interaksjon via telefon/epost eller har kjøpt et produkt av oss i løpet av de siste 2 årene.Har du samtykket til behandling av dine personopplysninger i forbindelse med at du takket ja til regelmessig e-poster, fortsetter vi å behandle dine personopplysninger til du avslutter ditt abonnement. Deretter lagrer vi dine personopplysninger i 2 år før vi sletter informasjonen.10. HVEM KAN INFORMASJONEN DELES MED? Oppgitte opplysninger vil være tilgjengelige for et begrenset antall personer i virksomheten, som enten jobber i markedsavdelingen, kundesupport eller salg.11. INFORMASJONSDELING MED TREDJEPART Vi selger ikke dine personopplysninger til tredjepart. Hvis det er en pågående salg- eller kundedialog mellom deg, oss og noen av våre samarbeidspartnere, deler vi informasjon som:Navn E-postadresse Telefonnummer Hvilken virksomhet du jobber for Hvis vi har registrert dine opplysninger i forbindelse med en begivenhet som utføres sammen med en ekstern part, kan vi overføre samme kategorier av personopplysninger som angitt ovenfor, samt eventuelle svar på ytterligere skjema- eller utdypende spørsmål.12. HVOR OPPBEVARES OPPLYSNINGENE? Opplysningene oppbevares av Entusiast AS i kundesystemet vårt. Har vi dette: Vi har databehandler avtale med ???? som så igjen har avtale med sine underleverandører.13. DINE RETTIGHETER IFORHOLD TIL INNSYN , SLETTING OG EVENTUELT FLYTTING Du har rett til å få informasjon om hvilke opplysninger vi har om deg. Du kan også kreve at vi retter opp i feilaktige opplysninger eller sletter informasjonen din. .Ønsker du å trekke tilbake ditt samtykke eller kreve å få oversikt over opplysninger, rettelse eller sletting, kontakter du oss på e-postadressen vi har angitt under avsnittet for kontaktinformasjon. For å motta slik info må du sende en elektronisk kopi av forespørselen på et signert dokument. Ønsker du å flytte informasjon kan vi også hjelpe deg med det14. ANDRE FORMÅL Derson vi skal bruke personopplysningene til et annet formål enn det de ble samlet inn for inntrer informasjonsplikten på nytt og vi må da opplyse hva det nye formålet er og gi deler av informasjonen overnfor på nytt.15. INFORMASJONSKAPSLER Informasjonskapsler (cookies) er små tekstfiler som plasseres på din datamaskin når du laster ned en nettside.Lagring av opplysninger og behandling av disse opplysningene er ikke tillatt med mindre bruker både har blitt informert om og har gitt sitt samtykke til behandlingen. Brukeren skal få vite om og godkjenne hvilke opplysninger som behandles, hva formålet med behandlingen er og hvem som behandler opplysningene,Vi bruker kun informasjonskapsler for å gi deg en bedre brukeropplevelse på våre sider slik at du slipper å fylle inn felt på nytt hver gang du er på våre sider.16. E-POST OG TELEFON Vi benytter e-post og telefon som en del av det daglige arbeidet. Relevante opplysninger som fremkommer av telefonsamtaler og e-postutveksling som skjer som en del av kundebehandlingen registreres i kundesystemet.Våre medarbeidere benytter i tillegg e-post i alminnelig dialog med interne og eksterne kontakter. Den enkelte er ansvarlig for å slette meldinger som ikke lenger er aktuelle, og minst hvert år gjennomgå og slette unødvendig innhold i e-postkassen. Ved fratreden slettes e-postkontoene, men enkelte relevante e-poster vil normalt bli overført til kollegaer.Sensitive personopplysninger skal ikke sendes med e-post.Vi gjør deg oppmerksom på at vanlig e-post er ukryptert. Vi oppfordrer deg derfor ikke til å sende taushetsbelagte, sensitive eller andre fortrolige opplysninger via e-post.

Ok, skjønner det

Kokebøker

Endelig NY bok, nå med over 600 testfamilier og helt nye suksessoppskrifter!

Endelig NY bok, nå med over 600 testfamilier og helt nye suksessoppskrifter!

Endelig er oppfølgeren her og den er allerede 4xbestselger!

Hanne-Lene Dahlgren har solgt over 120.000 bøker i denne suksesserien med kjøttfrie kokebøker for folket. Nå har hun gjort det igjen! Over 600 testlagere har bidratt til å sikre at oppskriftene holder hennes høye kvalitet og at de fungerer på kjøkkenet til folk flest. Hanne-Lene er Norges største og mest populære vegetarprofil, og med denne boken fullfører hun triologien av “En skikkelig digg kokebok”-serien med nye 77 fantastiske oppskrifter som skal overbevise hvem som helst at det å spise plantebasert er digg. Følg @hannelenedahlgren på Instagram for mer inspirasjon.

Endelig NY bok, nå med over 600 testfamilier og helt nye suksessoppskrifter!

Norges mest solgte vegetarkokebøker!

En skikkelig digg kokebok 1: Min første kokebok som slo alle rekorder! Bokens oppskrifter er testet og utviklet i samarbeid med over 50 norske familier, og kun retter med toppkarakter fra disse har kommet med i boken. Kjøttfrie retter til hele familien!

En skikkelig digg kokebok 2: Nominert til Årets Kokebok 2020! Hele 300 norske testfamilier har deltatt i utviklingen av oppskriftene og ingrediensene er enkle å få tak i.

“Sykt digge, raske, næringsrike og ikke minst utrolig spennende retter som slår ut alle andre vegetarkokebøker! Hanne-Lene er en inspirasjon!”
– Bjørn Thomassen

 

“Har begge bøkene, og bruker dem daglig! Blir aldri lei, så gode oppskrifter med flott bilder og enkle beskrivelser. Ingredisenser som er enkle å få tak i er et stort pluss for meg.”
Hilde Rennan

 

“Jeg har vurdert i flere år å gå plantebasert! Kjøpt forskjellige kokebøker, men ikke funnet meg helt til rette med dem, og dermed avventet med å endre kosthold. Så…! Fant jeg bøkene til Hanne-Lene og alt ble så lett! Oppskriftene er enkle og ingrediensene lett å få tak i. Det tar utgangspunkt i “vanlig” mat som gjør det lettere å få barna til å smake også. Så det er takket være disse bøkene at jeg nå lever helt plantebasert i dag”
– Unn Tove

 

“Da husets 15-åring bestemte at familien skulle slutte å spise kjøtt, ble kokebøkene fra Hanne-Lene redningen. Kjempegode og lettlagde retter, uten kjøtt, men med masse smak. Også det at mange av rettene er “vanlige” retter, som taco, pasta, og til og med burger, da ble overgangen mye lettere. Nå har det vært kjøttfritt her i nesten 2 år”
 – Gyda Kjekshus

Flere digge oppskrifter

🤩Jeg blir SÅ glad når kidsa spiser nye ting! Her er mine 3 tips for å få til det!

I dag severte jeg et prøveprosjekt på julemat og kidsa spiste opp alt, det er lite som topper den hverdagsgleden!

Dette er det vi *tror* har funket hos oss😅

1. Husk at barn lærer av å se din reaksjon: vær alltid nysgjerrig og interessert i nye smaker og vis entusiasme over selve smakingen, uten å presse barnet til det samme. Tunga trener og vokser hele livet, så alle bør utfordre smaken sin, voksne som barn:) (ekstratips: si gjerne "spent på om tunga di liker det i dag" om det er noe de ikke likte sist)

2. Når mulig, ikke bland alt. Mange barn ønsker å smake "rene smaker" og da er det bedre om de får blande selv. Gi de gjerne noe de liker å dyppe i som tyttebærsyltetøy, ketchup, hummus, saus eller lignende.

3. Bruk gjerne middag til å smake noe nytt og gi heller større porsjoner kveldsmat. Vi lager aldri to middager for at barna skal spise, men gjør kanskje retten vi skal ha noe mer barnevennlig og pimpbar;) som feks: chilimajo, ingefærdressing eller lignende ved siden av. Så er regelen at alle i familien smaker og viser interesse for maten, men hvis man ikke liker det ("det var ikke helt min favoritt" som det heter) så trenger man ikke spise opp.

Så er åpenbart ikke alle barn, voksne eller smaksløker like, men jeg håper dette har gitt deg noen tips du kan ta med deg videre som *kanskje* kan bidra til litt mer smaksglede rundt bordet:)

Har du andre tips? Del gjerne!
...

168 6

annonse: 🫣Jeg trodde krydder kun var for smak! Men så feil kan man ta😵 Nå som jeg har blitt mer kjent med kryddernes unike egenskaper er det ingen tvil: Jeg kommer til å bruke MYE mer av det 😍🌿 (noen vil si at jeg bruker mye allerede, men bare vent dere!)

@helios.no har vært favoritter hos meg lenge før jeg startet denne kontoen, og de har inspirert både dere og meg gjennom mange år. Nå er hele krydderskuffen på hytta også fylt opp med disse vakre, økologiske krydderboksene – bare ærlig og naturlig innhold!

✨ Supertips: Prøv Helios sitt tacokrydder – ferdig blandet med bare masse god smak, helt uten tull! Det løfter virkelig freddan til nye høyder! 🌮💚

Så ble du også overrasket og blir med å strø på litt ekstra krydder fremover?❤️

🎁Når EN teskje kanel kan gi 6% av det daglige fiberbehovet så er jo det et ekstra poeng for å dekke havregrøten godt med det brune pulveret ikke sant? Faktsisk så har havregryn omtrent 10% fiberinnhold, mens kanel har 54%! (i vekt altså)

🏆Bare husk å kjøpe ceylon kanel da, ok? Helios sin er selvsagt det. (Det er den sunneste kanelen som du også kan spise så mye du vil av, ikke den vanlige "cassia", capiche?)

Spice up your life! (Jeg måtte bare)
...

1512 37

Noen må seriøst ringe barnevernet. 🥑🌭

#halloween2024
...

1006 38

Jaaaaaa!!! Tommel opp!! Endelig har nordmenn begynt å redusere det helseskadelige røde kjøttet! 🤸‍♀️🔥

I følge Animalia (kjøttbransjen selv) så reduserer vi inntaket av rødt kjøtt med hele 7% fra i fjor til nå! 🐄

🥒🥦 Helt fantastiske nyheter og nydelig tilskudd til den økende grøntstatistikken fra forrige uke som viste en stooor økning i frukt og grøntinntaket i Norge🇳🇴!

Jeg kan altså ikke bli gladere (på jobb) enn av dette❤️❤️❤️
...

1112 45